zondag 24 augustus 2014

Nieuwe start

Deze week wordt TVLAB op npo3 uitgezonden. Een van de programma's die worden getoond tijdens deze labweek is Oudtopia, met programmamakers Nicholaas Veul en Tim den Besten, bekend van de documentaire Een man weet niet wat hij mist. Deze serie zorgde ervoor dat ik weer eens goed heb na gedacht over het leven.

Nicholaas en Tim zijn voor een maand in een bejaardentehuis getrokken om uit te zoeken hoe het leven er voor de ouderen uit ziet. De documentaireserie is heel confronterend, iedere aflevering heb ik bekeken met een lach en een traan. De bejaarden zijn heel openhartig en vertellen over hun leven, over vroeger en nu. Ze vertellen dat het belangrijk is dat je geniet van je leven, voordat je het weet zijn de mensen om je heen er niet meer of is het voor jezelf voorbij. (De andere afleveringen zijn terug te kijken op internetpagina van npo: klik hier)

Dit zette mij aan het denken. Ik moet mijn leven gaan vormen zoals ik mijn leven wil. En zonder ervoor te werken zal dit niet lukken. Dus, ik ga weer aan de slag. Ik ga weer schrijven! Na een heerlijke zomer (Bachelordiploma op zak, bijna 4 weken naar Bali, zomeravonden op het terras en in het park, en een paar fijne festivals) kruip ik weer achter mijn laptop om te schrijven op deze blog. Mode, film, televisie, en andere lifestyle-onderwerpen zullen voorbij komen.

Maar nu eerst naar het Wildernisfestival, een nieuw festival in Leiden georganiseerd door een paar vrienden. Daarna ga ik brainstormen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten